Laura Buciu Laura Buciu Sectorul chimic din Germania, cel mai mare din Europa, începe să resimtă efectele întârzierilor în transportul de mărfuri prin Marea Roşie,devenind ultimul dintre sectoarele care avertizează cu privire la întreruperile de aprovizionare care au forţat unele companii să reducă producţia,scrie Reuters.Criza de la Marea Roşie afectează sectorul chimic german În timp ce industria germană s-a obişnuit cu întreruperile de aprovizionare în urma pandemiei şi a războiului din Ucraina, impactul reducerii traficului pe această arteră comercială începe să se facă simţit, fabrica Tesla din Berlin fiind cea mai importantă victimă de până acum.
Sectorul chimic din Germania, a treia industrie ca mărime a ţării după cea auto şi inginerie, cu vânzări anuale de aproximativ 260 de miliarde de euro, se bazează pe Asia pentru aproximativ o treime din importurile sale din afara Europei.
Vezi mai multe articole din categoria externe „În prezent, departamentul meu de achiziţii lucrează de trei ori mai mult pentru a obţine ceva”, a declarat Martina Nighswonger, CEO şi proprietar al Gechem GmbH & Co KG, care amestecă şi îmbuteliază produse chimice pentru clienţi industriali mari.
Ca urmare a întârzierilor, Gechem, care realizează vânzări anuale de milioane de euro cu două cifre, a redus producţia de tablete pentru maşina de spălat vase şi de toaletă, deoarece nu poate obţine suficient citrat trisodic, precum şi acid sulfamic şi citric.
Prin urmare, compania îşi revizuieşte sistemul cu trei schimburi, a declarat Nighswonger, adăugând că efectele mari ale restrângerii transporturilor ar putea rămâne o problemă cel puţin pentru prima jumătate a anului 2024.
Acest lucru provoacă discuţii sincere cu clienţii, a adăugat Nighswonger.
„Dacă primim trei încărcături de camion în loc de şase, fiecare client primeşte doar o parte din cantitatea comandată, dar cel puţin toată lumea primeşte ceva”, a spus sursa.
De asemenea, Evonik, un producător mai mare de produse chimice de specialitate, a declarat că a fost afectat de „schimbări de rute şi întârzieri pe termen scurt”, adăugând că unele nave şi-au schimbat direcţia de până la trei ori în decurs de câteva zile.
Compania a declarat că încearcă să atenueze impactul făcând comenzi mai devreme şi prin trecerea la transportul aerian, care este considerat o soluţie provizorie deoarece unele produse chimice nu pot fi transportate cu avionul.